Χορωδία

Μουσικά Σύνολα
Typography

Xορωδία Δήμου Αθηναίων

Φιλοδοξώντας να γεφυρώσει τον χώρο ανάμεσα στο αμιγώς λυρικό ή συμφωνικό ρεπερτόριο, την αθηναϊκή πολυφωνική παράδοση και τη σύγχρονη λόγια δημιουργία, η Χορωδία των Μουσικών Συνόλων του Δήμου Αθηναίων ιδρύεται το 1999 ως η τρίτη ιστορικά ελληνική επαγγελματική χορωδία και ένα από τα τέσσερα αυτοδύναμα Μουσικά Σύνολα του Δήμου Αθηναίων.

Από την πρώτη στιγμή ξεκινάει την πλούσια μουσική της παρουσία τόσο στα πλαίσια εκδηλώσεων – παραγωγών του Δήμου της Αθήνας όσο και φιλοξενούμενη όλων των μεγάλων φορέων πολιτισμού της χώρας.

Αποτελούμενη από επαγγελματίες τραγουδιστές με κλασικές σπουδές αλλά και πλούσια εμπειρία από άλλους μουσικούς χώρους, δεν αργεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην πολιτιστική ζωή της πρωτεύουσας, αποκτώντας σταθερό κοινό και παρουσιάζοντας όλα τα είδη της φωνητικής μουσικής, ελληνικής και διεθνούς, σύγχρονης και κλασικής. Γίνεται περιζήτητη από συνθέτες και αρχιμουσικούς, ακριβώς λόγω του πολύπλευρου αυτού προφίλ της, και συνεργάζεται τακτικά καθ’ όλη τη δωδεκαετή της πορεία με όλα τα μεγάλα μουσικά σύνολα της χώρας ―την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ, την Εθνική Λυρική Σκηνή, την Καμεράτα, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής, τη Λαϊκή Ορχήστρα «Μίκης Θεοδωράκης»― και με φορείς όπως το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Αθηνών, το Μουσείο Μπενάκη και η Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών, υπό τη μπαγκέτα καταξιωμένων αρχιμουσικών όπως ―ενδεικτικά― οι Λουκάς Καρυτινός, Νίκος Αθηναίος, Βύρων Φιδετζής, Μύρων Μιχαηλίδης, Μίλτος Λογιάδης, Άλκης Μπαλτάς, Αλέξανδρος Μυράτ και Γιώργος Πέτρου.

Στο πολυσυλλεκτικό της ρεπερτόριό περιλαμβάνονται μεγάλα συμφωνικά έργα (Carmina Burana του Orff, 9η Συμφωνία του Beethoven, Λειτουργίες & Requiem των Mozart, Brahms, Verdi, Fauré, Cherubini, κ.ά.), πληθώρα οπερατικών χορωδιακών αλλά και ολοκληρωμένες όπερες, τόσο σε συναυλιακή μορφή («Ιπτάμενος Ολλανδός» του Wagner, «Έτσι κάνουν όλες» του Mozart, «Σεμέλη» του Handel, «Χορός μεταμφιεσμένων» του Verdi, «Ο κουρέας της Σεβίλλης» του Rossini, «Lionella» & «Medgé» του Σαμάρα) όσο και σκηνοθετημένες («Θεοδώρα» του Handel, «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Gluck), προκλασική μουσική («Μεσσίας» του Handel, Magnificat του Bach, Gloria του Vivaldi, Stabat Mater του Pergolesi κ.ά.), αμιγώς φωνητική μουσική από την ιταλική αναγεννησιακή πολυφωνία των Palestrina και Monteverdi και το ρομαντισμό των Schumann και Brahms έως τους Beatles και τα Negro Spirituals, αθηναϊκές και επτανησιακές καντάδες, ελληνική συμφωνική μουσική (όλο σχεδόν το συμφωνικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη, «Συμφωνία της Λεβεντιάς» του Καλομοίρη, κ.ά.), λόγια και ελαφρά ελληνική μουσική (έργα των Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Μαρκόπουλου, Ξαρχάκου, Σαββόπουλου, Πλέσσα, Μαμαγκάκη, Λεοντή, Κωνσταντινίδη, Αδάμη, Μπαλτά, Αντωνίου, κ.ά.).

Ξεχωριστές στιγμές στην πορεία της χορωδίας αποτέλεσαν οι διεθνείς συνεργασίες με τους Jean Michel Jarre και Ennio Morricone στο Ηρώδειο, καθώς και οι εμφανίσεις στο Πασχαλινό Φεστιβάλ της Μόσχας «Βαλέρι Γκέργκιεφ» και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κωνσταντινούπολης με την «Ορέστεια» του Ξενάκη υπό τη διεύθυνση του Gürer Aykal.